keskiviikko 28. syyskuuta 2016

Unelmakartta


http://www.positiivarit.fi
Minun karttani ei ole vielä valmis, ko on ollu taas niin paljon menoja  ja kotityöt siihen pääle sekä avustajantyöni. Mie olen saanu siihen jo jotaki: tehny listan mielihyvvää tuottavista asioista, mitä mie haluan elämältä, löysin luonnon uuesthan, meinasi unohtua, ja asioita, jokka ovat mulle suuria, mutta toisele pieniä. Mutta pienin askelin ethenpäin.
Syyskuuki alkaa olehman lopussa, pari päivää jäljelä. Siinä oli iloa, iloa lapsenlapsista, äitini, kissamme, surua (serkkuni nukkui ikiuneen), kohtaamisia, kerhoja, ystäviä, marjoja, käsitöitä, sukulaisia, siivousta, aurinkoa, tuulta, kaikkea maholista, yllättävääki. Ei ollu suurempia sairasteluja, mitä ny lunssa yritti pilata päiväni. Lehet putoava puista ny ko tuulee ja sattaa. Säätiedotus meinasi, että tämä säätila kestää kolme päivää ja sen jälkhen on paljon haravoimista.

Mulla on paljon töitä kasossa eikä niitä ole tehny kukhan muukhan, äiti niistä huohmauttelee, hän yrittää omien voimien mukhan auttaa. En mie voi häntä estää tekemästä. Jos mie tehen sen niin hän pahotta mielensä enkä mie halua sitä. Olen onnellinen, että äitini on niin tarmokas (89 vuotta tullee joulukuussa).
Ilman ystäviä ei jaksa, he kannustavat, auttavat, ovat läsnä, tuovat iloa elämään ja mulla on tällainen ystävä, kaksiki. Ovat toisekki tärkeitä, mutta nämä kaksi ovat parhaita.Toinen assuu kaukana ja toinen lähelä ja molempien kans olhan viikottain yhteyessä. Näitä kahta en vaiha.
Tämä mummo lähtee nukkuhman, päivälä on vuorossa talkoohommia. Kissaniki näyttää jo nukahtavan.








2 kommenttia:

  1. Sinulla on monta ihanaa asiaa ympärilläsi ja osaat arvostaa niitä. Kaikkea hyvää myös sinulle, muista myös itseäsi.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kaunis. Kyllä mie yritän koko ajan.

    VastaaPoista